Dział Spraw Międzynarodowych Uniwersytetu Szczecińskiego prowadzi działalność organizacyjną, informacyjną i koordynującą działania Uczelni w zakresie współpracy międzynarodowej. Prowadzimy szereg działań mających na celu wspieranie wspieranie i ułatwianie uczestnictwa we wszelkich inicjatywach o charakterze międzynarodowym.
Uniwersytet Szczeciński przywiązuje dużą wagę do rozwoju współpracy międzynarodowej, m.in. poprzez realizację działań w ramach umów międzyuczelnianych,koordynację programów Unii Europejskiej, członkostwo w organizacjach międzynarodowych, czy też liczne konferencje i sympozja naukowe.

Do głównych zadań Działu Spraw Międzynarodowych należą:

  • Koordynacja współpracy i rozszerzanie kontaktów z partnerami zagranicznymi, w szczególności z międzynarodowymi instytucjami szkolnictwa wyższego;
  • Koordynacja mobilności studentów i pracowników, zwłaszcza w ramach programów Erasmus+ i FSS;
  • Nadzór nad wyjazdami pracowników uczelni na staże naukowe, studia podyplomowe, studia doktoranckie, konsultacje naukowe, szkoły letnie i zagraniczne imprezy naukowe;
  • Współpraca z Działem Nauki i Kwesturą i innymi jednostkami Uczelni w zakresie współpracy z zagranicą, funduszy z działalności statutowej, badawczej, programów pomocy zagranicznej, programów europejskich i fundacji zagranicznych;
  • Obsługa administracyjno-finansowa zagranicznych wyjazdów pracowników Uczelni oraz wizyt gości zagranicznych;
  • Wsparcie administracyjne i merytoryczne dla studentów zagranicznych przyjeżdżających do Uczelni w ramach programów międzynarodowych.

Realizując szereg zadań na polu międzynarodowym przykładamy szczególną wagę do tego, aby mieć znaczący wkład w promocję pozytywnego wizerunku kraju, regionu i miasta.