1. Do realizacji wyjazdów dydaktycznych STA uprawnieni są pracownicy naukowo-dydaktyczni wydziałów US posiadających ważne/aktualne umowy Inter-instytucjonalne z uczelniami z krajów programu dotyczące wyjazdów nauczycieli akademickich w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych w ramach Programu ERASMUS+, dalej zwanych uprawnionymi wydziałami.
UMOWY ERASMUS+ stan na 18.12.2018r.
2. Wyjazd dydaktyczny STA może trwać minimalnie 2 dni i maksymalnie 2 miesiące ( z wyłączeniem czasu podróży), przy czym okres finansowania wyjazdu wynosi minimalnie 2 dni i maksymalnie 5 dni, a kwota przyznanego dofinansowania wynosi maksymalnie 935 EUR.
3. Minimalna liczba godzin dydaktycznych wynosi 8 godzin przy wyjeździe do 1 tygodnia i proporcjonalnie więcej przy wyjeździe powyżej 1 tygodnia.
4. Łączny limit wyjazdów dydaktycznych STA wynosi 48. Limit poszczególnych uprawnionych wydziałów jest przyznawany w oparciu o proporcjonalny udział liczby wyjazdów dydaktycznych STA w umowach Inter-instytucjonalnych danego wydziału w łącznej liczbie wyjazdów dydaktycznych STA wynikających z umów Inter-instytucjonalnych zawartych przez wszystkie wydziały na dzień 31 sierpnia 2018 r.
5. Wydziały zachowują prawo do przyznanych limitów wyjazdów dydaktycznych STA do dnia 28 lutego 2019r. Niewykorzystanie limitu wyjazdów, tj. brak nadesłania protokołów z kwalifikacji kandydatów do wyjazdów do dnia 28 lutego 2019r. prowadzi do automatycznego przeniesienia środków przyznanych na wyjazdy danego wydziału do puli przeznaczonej na realizację wyjazdów rezerwowych. Protokoły, które zgodnie z punktem 15 zostały odesłane do korekty uznaje się za nadesłane w dniu dostarczenia wersji poprawnej.
6. Wyjazdy dydaktyczne STA mogą być zrealizowane począwszy od 01 stycznia 2019 r. i maksymalnie do 30 września 2019r., w tym od 01 stycznia 2019r. do 31 lipca 2019r. dla wyjazdów w ramach przyznanych limitów oraz od 01 maja 2019r. do 30 września 2019r. dla wyjazdów rezerwowych.
7.Wyjazd następuje tylko do uczelni partnerskiej w oparciu o aktualną umowę inter-instytucjonalną dotyczącą wyjazdów dydaktycznych w ramach Programu ERASMUS+. Umowa inter-instytucjonalna musi zostać zawarta przed dostarczeniem protokołu z kwalifikacji.
8. Realizacja wyjazdu musi nastąpić zgodnie z zasadami określonymi w przewodniku po programie Erasmus + Programme Guide (http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/documents/erasmus-plus-programme-guide_en.pdf) oraz z wytycznymi Narodowej Agencji programu w Polsce – Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji.
9. Do dnia 15 września 2018r:
- Dział Spraw Międzynarodowych publikuje na stronie dsm.usz.edu.pl/eplus w sekcji „Dla pracowników” zasady realizacji wyjazdów dydaktycznych STA do krajów programu oraz wzory wymaganych dokumentów.
- Koordynator Uczelniany Programu Erasmus+, Mobilność Edukacyjna: kraje programu opracowuje, a Dział Spraw Międzynarodowych (osoba kontaktowa dla wyjazdów STA) przesyła do Wydziałowych Koordynatorów ds. wymiany kadry akademickiej w programie Erasmus+ wszystkich uprawnionych wydziałów drogą elektroniczną informację dotyczącą możliwości ubiegania się o wyjazdy dydaktyczne STA do uczelni partnerskich. Informacja ta zawiera listę uczelni partnerskich, do której wyjazd nauczycieli akademickich danego wydziału jest możliwy oraz liczbę wyjazdów, którą w ramach przyznanego US finansowania i przyjętych zasad alokacji dany wydział może zrealizować.
10. Wydziałowi koordynatorzy ds. wymiany kadry akademickiej w programie Erasmus+ rozpowszechniają informację o możliwości ubiegania się o wyjazdy dydaktyczne STA i terminie kwalifikacji, umożliwiając wszystkim pracownikom naukowo-dydaktycznym wydziałów równy dostęp do informacji. Koordynatorzy zobowiązani są do określenia terminów kwalifikacji w sposób umożliwiający terminowe nadesłanie protokołów z kwalifikacji.
11. Pracownicy zainteresowani wyjazdami zgłaszają się do kwalifikacji na wyjazdy wypełniając formularz aplikacyjny on-line w systemie DreamApply dostępny na stronie Działu Spraw Międzynarodowych w terminach wyznaczonych przez Wydziałowych Koordynatorów, przy czym początkowym terminem wysyłania zgłoszeń on-line jest 15 października 2018r. dla kwalifikacji podstawowej i 15 luty 2019r. dla kwalifikacji dodatkowej, a najpóźniejszym terminem zakończenia wysyłania zgłoszeń określonym przez koordynatora jest 31 stycznia 2019r. dla kwalifikacji podstawowej i 30 czerwca 2019r. dla kwalifikacji dodatkowej. Zgłoszenie zawiera część merytoryczną Indywidualnego Programu Nauczania (Mobility Agreement – Staff Mobility for Teaching), PROPOSED MOBILITY PROGRAMME.
12. Kwalifikacja prowadzona jest przez komisję składającą się z co najmniej z trzech osób, w tym Koordynatora Wydziałowego danego wydziału.
13. Kwalifikacja przeprowadzona jest w oparciu o ocenę merytoryczną Indywidualnego Programu Nauczania (Mobility Agreement – Staff Mobility for Teaching) PROPOSED MOBILITY PROGRAMME opisanego przez pracownika w formularzu aplikacyjnym według poniższej skali punktowej:
a) ocena celów nauczania/ overall objectives of the mobility (cele jasno i dokładnie sformułowane): 0-2 pkt
b) ocena wartości dodatkowej dotyczącej mobilności(w kontekście strategii modernizacji i internacjonalizacji zaangażowanych instytucji)/ Added value of the mobility (in the context of the modernisation and internationalisation strategies of the institutions involved): 0-2 pkt
c) ocena zawartości programu zajęć/ content of the teaching programme: 0-2 pkt
d) ocena oczekiwanych rezultatów/ expected outcomes and impact:0-2 pkt
oraz przy uwzględnieniu dodatkowej punktacji za spełnienie poniższych kryteriów:
– program dydaktyczny jest częścią wspólnego programu kształcenia z uczelnią partnerską: 2 pkt
– wyjazd dydaktyczny STA pracownika nastąpił w poprzednim roku akademickim: 0 pkt
– wyjazd dydaktyczny STA pracownika nastąpił dwa lata temu: 1 pkt
– wyjazd dydaktyczny STA pracownika nastąpił trzy lata temu lub następuje po raz pierwszy: 2 pkt
Dodatkowo, obowiązują następujące zasady kwalifikacji:
– jeden pracownik może złożyć maksymalnie jedno zgłoszenie w kwalifikacji podstawowej i maksymalnie dwa zgłoszenia w kwalifikacji dodatkowej,
– zgłoszenia o identycznej treści PROPOSED MOBILITY PROGRAMME dotyczące różnych wyjazdów tego samego pracownika ( także wyjazdów już zrealizowanych) lub złożone przez dwóch/kilku pracowników będą odrzucane,
– zgłoszenia, dla których nie będzie możliwe przyznanie minimalnie 1 punktu za ocenę celów nauczania i minimalnie 6 punktów łącznie będą odrzucane.
14. W wyniku kwalifikacji tworzony jest protokół zawierający wykaz wszystkich kandydatów, którzy przystąpili do kwalifikacji oraz listę rankingową zakwalifikowanych osób. Wydziałowi Koordynatorzy ds. wymiany kadry akademickiej w programie Erasmus+ przesyłają do Działu Spraw Międzynarodowych (osoby kontaktowej dla wyjazdów STA) protokoły wg wymaganego wzoru w formie elektronicznej (plik excel wygenerowany z systemu DreamApply) oraz w formie wydruku z podpisami komisji w terminie: od dnia 01 listopada 2018 do 28 lutego 2019 r. dla kwalifikacji podstawowej oraz od 01 marca 2019r. do 31 lipca 2019r. dla kwalifikacji dodatkowej.
15. Dział Spraw Międzynarodowych (osoba kontaktowa dla wyjazdów STA), w terminie 7 dni od otrzymania protokołu, weryfikuje poprawność protokołu i zgodność treści Mobility Agreement- Staff Mobility for Teaching z zasadami określonymi w przewodniku po programie Erasmus + i wytycznymi FRSE i przyjmuje protokół lub odsyła protokół do korekty.
16. Na podstawie przyjętego protokołu Dział Spraw Międzynarodowych (osoba kontaktowa dla wyjazdów STA) przesyła do kandydatów (drogą mailową lub/i poprzez system DreamApply) indywidualne informacje o wynikach kwalifikacji, kwocie przyznanego stypendium (także o stypendium zerowym) oraz dalszym postępowaniu w związku z wyjazdem, w tym o obowiązku zawarcia indywidualnej umowy stypendialnej.
17. Warunkiem zawarcia umowy stypendialnej jest załączenie skanów następujących dokumentów w systemie DreamApply:
- Indywidualnego Programu Nauczania (Mobility Agreement– Staff Mobility for Teaching) wg zatwierdzonego wzoru o treści identycznej w sekcji I: PROPOSED MOBILITY PROGRAMME z treścią identyczną do tej sekcji w formularzu aplikacyjnym DreamApply, kompletnego pod względem formalnym (uzupełnionego w wymaganych sekcjach) oraz zaakceptowanego/podpisanego przez bezpośredniego przełożonego pracownika przystępującego do kwalifikacji w sekcji II. COMMITMENT OF THE THREE PARTIES: The sending institution/enterprise oraz przez uczelnię goszczącą w sekcji II. COMMITMENT OF THE THREE PARTIES: The receiving institution.
- POTWIERDZENIA PLANOWANYCH DAT POBYTU dot. wyjazdu STA wg zatwierdzonego wzoru
18. Wysokość przyznanego dofinansowania i sposób jego wypłaty określają odrębne zasady przyjęte w US.
19. W przypadku wyjazdów z listy podstawowej, dla wyjazdów w ramach przyznanych limitów środki na realizację wyjazdów dydaktycznych STA przyznawane są zgodnie z kolejnością listy rankingowej oraz w ramach puli miejsc objętych limitem. W przypadku wyjazdów rezerwowych, tj. dla wyjazdów osób zakwalifikowanych ponad limit i wyjazdów z kwalifikacji dodatkowych, środki na realizację wyjazdów dydaktycznych STA przyznawane są od 01 marca 2019r. zgodnie z kolejnością (datą i godziną) załączania skanu Indywidualnego Programu Nauczania (Mobility Agreement- Staff Mobility for Teaching) w systemie DreamApply. Dokumenty załączane przed tą datą nie są brane pod uwagę.
20. Po załączeniu w systemie DreamApply wymaganych dokumentów pracownik zawiera w Dziale Spraw Międzynarodowych (u osoby kontaktowej dla wyjazdów STA) umowę stypendialną dla wyjazdu dydaktycznego STA nie później niż na 14 dni przed planowanym wyjazdem i w nieprzekraczalnym terminie 15 sierpnia 2019 r. Umowa stanowi podstawę do przekazania kwoty stypendium na rachunek bankowy, którego numer podano w formularzu aplikacyjnym DreamApply. W umowie wyszczególniona jest stawka i całkowita kwota otrzymanego stypendium, termin pobytu, okres finansowania oraz wzajemne zobowiązania pracownika i uczelni macierzystej, w tym obowiązek rozliczenia się. Dostarczenie oryginału uzupełnionego i zatwierdzonego Programu Nauczania (Staff Mobility for Teaching- Mobility Agreement) złożonego podczas kwalifikacji stanowi obowiązkowy element rozliczenia z wyjazdu.
21. Kandydaci zobowiązani są do powiadomienia Dział Spraw Międzynarodowych (osobę kontaktową dla wyjazdów STA) o ewentualnej rezygnacji w wyjazdów w formie informacji mailowej. Rezygnacja z wyjazdu powoduje przeniesienie środków przeznaczonych na dany wyjazd do puli środków przeznaczonych na wyjazdy rezerwowe.